U našoj školi ove godine imamo sljedeća usmjerenja:
1. Opća gimnazija
2. Tehničar za računalstvo
3. Agrotehničar
4. Agroturistički tehničar
5. Voćar – Vinogradar – Vinar
Gimnazije su četverogodišnje općeobrazovne škole. Svrha obrazovanja u gimnazijama je razviti kod mladog čovjeka intelektualnu širinu, potrebu za novim spoznajama i djelovanjima te istraživačku radoznalost.Tijekom školovanja bit će ti omogućeni posjeti različitim manifestacijama ,organizirani posjeti kazališnim predstavama i umjetničkim izložbama.Po svršetku školovanja možeš izabrati daljnje školovanje na bilo kojem fakultetu.
Završni ispit
– pristupanje ispitima Državne mature: – obvezni – hrvatski jezik, strani jezik, matematika
– izborni predmeti po tvojemu izboru
Nastavni predmet | Razredi | |||
Broj sati nastave tjedno | ||||
I. | II. | III. | IV. | |
Hrvatski jezik | 4 | 4 | 4 | 4 |
I. strani jezik | 3 | 3 | 3 | 3 |
II. strani jezik | 2 | 2 | 2 | 2 |
Latinski Jezik | 2 | 2 | – | – |
Glazbena umjetnost | 1 | 1 | 1 | 1 |
Likovna umjetnost | 1 | 1 | 1 | 1 |
Psihologija | – | 1 | 1 | – |
Logika | – | – | 1 | – |
Filozofija | – | – | – | 2 |
Sociologija | – | – | 2 | – |
Povijest | 2 | 2 | 2 | 3 |
Geografija | 2 | 2 | 2 | 2 |
Matematika | 4 | 4 | 3 | 3 |
Fizika | 2 | 2 | 2 | 2 |
Kemija | 2 | 2 | 2 | 2 |
Biologija | 2 | 2 | 2 | 2 |
Informatika | 2 | – | – | – |
Politika i gospodarstvo | – | – | – | 1 |
Tjelesna i zdravstvena kultura | 2 | 2 | 2 | 2 |
Izborni dio | ||||
Izborni predmet | – | 2 | 2 | 2 |
Vjeronauk ili etika | 1 | 1 | 1 | 1 |
Obrazovanje tehničara u području elektrotehnike, pored zajedničkih ciljeva srednjeg obrazovanja utvrđenih u Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi ima za cilj:
- osposobljavanje za obavljanje poslova sudjelovanja u projektiranju, pripremi i vođenju proizvodnje, te održavanju uređaja i postrojenja u pojedinim područjima elektrotehnike
- stjecanje dobrog općeg obrazovanja koje će pojedincima omogućiti nastavak obrazovanja na višim i visokim školama i fakultetima
Posebni ciljevi programa tehničar za računalstvo su osposobljavanje učenika za obavljanje sljedećih poslova:
- posluživanje računala i računalskih mreža
- ulazna kontrola računalskih komponenata i sustava
- izrada tehnološke dokumentacije za proizvodnju aparaturne opreme računala
- proizvodnja i razvoj programske opreme
- umnožavanje podataka na medije za pohranjivanje, arhiviranje i distribuiranje tehničke dokumentacije
- održavanje aparaturne opreme računala, servisiranje sklopova u sustavu računala
- izrada tehnološke dokumentacije za produkciju programske opreme
- servisno održavanje digitalnih sklopova raznih proizvoda
- distribucija tehničke dokumentacije računala
- priprema proizvodnje (razvojna dokumentacija, radni nalozi)
Praktični dio stručnih sadržaja (radioničke vježbe) imaju zadaću omogućiti stjecanje osnovnih vještina u radu s materijalima, komponentama, instrumentima i strojevima.
Dio stručnih sadržaja čini i stručna praksa čija je osnovna zadaća postupno uvođenje učenika u poslove tehničara u realnim uvjetima rada.
Mogućnost nastavka školovanja:
Program za zanimanje tehničar za računalstvo omogućuje stjecanje znanja potrebnih za polaganje Državne mature i nastavak školovanja na tehničkim i srodnim fakultetima i veleučilištima.
Učenicima koji žele nakon završetka školovanja početi raditi u struci, ovo obrazovanje omogućava stjecanje širokoga temeljnog obrazovanja iz područja elektrotehnike koje će omogućiti relativno brzo prilagođavanje za obavljanje poslova tehničara u pojedinim područjima elektrotehnike kao što su specijalizirane radionice,odijeli za nabavu i proizvodnju elektroničkih komponenata ,organizacije u kojima je potrebno održavanje računala i računalnih mreža.
Nastavni plan programa Tehničar za računalstvo:
Nastavni predmet | Tjedno sati /godina obrazovanja (razred) | ||||
I. | II. | III. | IV. | ||
Općeobrazovni modul | – | – | – | – | |
Hrvatski jezik | 3 | 3 | 3 | 3 | |
Strani jezik | 2 | 2 | 3 | 3 | |
Povijest | 2 | 2 | – | – | |
Geografija | 2 | 1 | – | – | |
Politika i gospodarstvo | – | – | – | 2 | |
Tjelesna i zdravstvena kultura | 2 | 2 | 2 | 2 | |
Vjeronauk / Etika | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Matematika | 4 | 4 | 3 | 3 | |
Fizika | 2 | 2 | 2 | 2 | |
Kemija | 2 | – | – | – | |
Biologija | 1 | – | – | – | |
Obvezni strukovni moduli / nastavni predmeti | – | – | – | – | |
Tehničko dokumentiranje (a) | 2 | – | – | – | |
Algoritmi i programiranje (a) | 3 | 3 | – | – | |
Osnove elektrotehnike (a) | 4 | – | – | – | |
Uvod u baze podataka (a) | – | 1 | – | – | |
Osnove računala | – | 2 | – | – | |
Praktične osnove računalstva (a) | – | 2 | – | – | |
Uvod u elektroniku (a) | – | 2 | – | – | |
Digitalna logika (a) | – | 3 | – | – | |
Uvod u računalne mreže (a) | – | 2 | – | – | |
Građa računala (a) | – | – | 3 | – | |
Operacijski sustavi (a) | – | – | 2 | – | |
Računalne mreže (a) | – | – | 2 | – | |
Mikroupravljači (a) | – | – | 2 | – | |
Dizajn baza podataka (a) | – | – | 2 | – | |
Skriptni jezici i web programiranje (a) | – | – | 2 | 2 | |
Tehničko i poslovno komuniciranje (a) | – | – | – | 2 | |
Konfiguriranje računalnih mreža i servisa (a) | – | – | – | 3 | |
Sigurnost informacijskih sustava (a) | – | – | – | 2 | |
Ugradbeni računalni sustavi (a) | – | – | – | 2 | |
Izborni strukovni modul | – | – | – | – | |
Programerski izborni modul (3) | – | – | – | – | |
Primijenjena matematika (a) | – | – | 1 | 2 | |
Napredno i objektno programiranje (a) | – | – | 2 | 2 | |
Web dizajn (a) | – | – | 2 | 1 | |
Ukupno | 32 | 32 | 32 | 32 |
(a) Nastavni predmeti s obaveznim laboratorijskim vježbama
Čisto plavo more i zelena polja prava su bogatstva naše domovine na kojima nam zavide mnoge zemlje svijeta. Upravo se u ovom programu obrazuju majstori zelenih polja koji biljke i životinje ne ‘proizvode’, već ih uzgajaju i njeguju. Ako voliš prirodu, druženje s biljkama i životinjama, pridruži nam se i postani dio zajedničkog tima. Putovat ćeš na domaće i inozemne sajmove i izložbe te sudjelovati u raznim natjecanjima i manifestacijama. Program se ostvaruje u Školi, školskoj Ekonomiji- vrtu, plasteniku i vinogradu te u Obiteljsko poljoprivrednim gospodarstvima Grada Iloka. Školovanje u ovom programu traje četiri godine te završava polaganjem završnog ispita nakon kojega stječeš zvanje agrotehničara.
Kao agrotehničar ćeš znati :
– uzgajati gotovo sve biljne kulture
– primijeniti najsuvremenije načine uzgoja povrtnih i ratarskih kultura
– uzgajati, njegovati i štititi voćke u voćnjaku i trsje u vinogradu
– prepoznavati i liječiti ljekovitim biljem
– sve o životu pčela, riba, sitne i krupne stoke
– primjenjivati prirodne zakonitosti u uzgoju biljaka i životinja
– savjetovati starije jer, vjeruj nam, tvoje će razmišljanje biti daleko ispred njihovog
Mogućnost zapošljavanja :
– usvojena znanja možeš koristiti na obiteljskom gospodarstvu, a njih će, u tvoje vrijeme, biti puno više nego danas
– tvoja znanja koristit će i znanstvene ustanove koje se bave uzgojem biljaka i stoke
– mnogi privatni poduzetnici trebat će tvoja znanja i vještine jer će domaće i strano tržište hrane zahtijevati istinsku kvalitetu
– nakon završetka ovog programa možeš upisati Agronomski fakultet i jednoga dana dobiti zvanje diplomiranog inženjera agronomije
Završni ispit sadrži :
– pristupanje ispitima Državne mature-ako želiš ostvariti uvijete upisivanja na fakultet
– izradu i obranu završnog rada
Nastavni predmet | Razredi | |||
Broj sati nastave tjedno | ||||
I. | II. | III. | IV. | |
Hrvatski jezik | 3 | 3 | 3 | 3 |
Strani jezik | 2 | 2 | 2 | 2 |
Povijest | 2 | 2 | – | – |
Geografija | 2 | 1 | – | – |
Tjelesna i zdravstvena kultura | 2 | 2 | 2 | 2 |
Politika i gospodarstvo | – | – | – | 2 |
Vjeronauk ili etika | 1 | 1 | 1 | 1 |
Matematika | 2 | 2 | 2 | 2 |
Fizika | 2 | 2 | – | – |
Kemija | 2 | 2 | – | – |
Biologija | – | 2 | – | – |
Računalstvo | – | 2 | 2 | – |
Agrobotanika | 2 | – | – | – |
Tloznanstvo | 3 | – | – | – |
Proizvodnja bilja | 3 | – | – | – |
Opće stočarstvo | 2 | – | – | – |
Anatomija i fiziologija životinja | 2 | – | – | – |
Ekološka poljoprivreda i održivi razvoj | 2 | – | – | – |
Ratarstvo | – | 2 | 2 | – |
Povrćarstvo | – | 2 | – | – |
Hranidba životinja | – | 2 | – | – |
Zoohigijena i zdravlje životinja | – | 1 | – | – |
Motori i traktori | – | 2 | – | – |
Opća zaštita bilja | – | – | 2 | – |
Voćarstvo | – | – | 3 | – |
Vinogradarstvo | – | – | 2 | – |
Govedarstvo | – | – | 2 | – |
Skladištenje, dorada i prerada poljoprvirednih proizvoda | – | – | 1 | – |
Poljoprivredna tehnika u biljnoj proizvodnji | – | – | 3 | – |
Organizacija poljoprivredne proizvodnje | – | – | 1 | – |
Samostalno vođenje gospodarstva | – | – | 2 | – |
Specijalna zaštita bilja | – | – | – | 3 |
Specijalno ratarstvo | – | – | – | 2 |
Specijalno voćarstvo | – | – | – | 3 |
Vinarstvo | – | – | – | 2 |
Svinjogojstvo i peradarstvo | – | – | – | 2 |
Poljoprivredna tehnika u animalnoj proizvodnji | – | – | – | 2 |
Marketing u poljoprivrednoj proizvodnji | – | – | – | 2 |
Vježbenička tvrtka | – | – | – | 2 |
Obvezni izborni modul | – | 2 | 2 | 2 |
Ukupno | 32 | 32 | 32 | 32 |
Ovo je zanimanje budućnosti. Agronomija, ugostiteljstvo i turizam objedinjeni ovim zanimanjem čine cjelinu kojom se nastoji postići konkurentnost i opstojnost poljoprivrede u ruralnom prostoru Grada Iloka i njegovom prstenu. Cilj je pripremiti obiteljska gospodarstva za ulazak u EU, vodeći računa o očuvanju prirodne cjelovitosti poštujući ekološka načela održivog razvitka. Preporučamo ga kreativnim učenicima koji će uspješno odgovoriti izazovu u području agrobiznisa i ruralnog razvitka. Odgovarat će onima koji se žele baviti uzgojem voćaka, vinove loze, povrća, žitarica, uzgojem domaćih životinja te proizvodnjom mesa, mlijeka i jaja. Izborni predmeti svojim sadržajima odgovaraju specifičnostima regije, potrebama gospodarstva, sklonostima učenika i mogućnostima izvođenja nastave. Učenici proširuju znanja iz postojećih stručnih predmeta ili zadovoljavaju neke specifične potrebe odabirom fakultativnih predmeta: pčelarstvo, ljekovito bilje,ratarstvo,vinarstvo, etnologija. Program se izvodi na Ekonomiji Srednje škole Ilok, u školskim praktikumima i Obiteljsko poljoprivrednim gospodarstvima na iločkom području te u ugostiteljskim objektima Grada. Tijekom školovanja posjećuju se izložbe i sajmovi u zemlji i inozemstvu. Školovanje u ovom programu traje četiri godine, a završava polaganjem završnog ispita, nakon čega stječeš zvanje agroturističkog tehničara.
Kao agroturistički tehničar ćeš znati:
– kako osigurati uvjete za ekološki uzgoj povrća, voćaka, vinove loze, žitarica ne narušavajući prirodnu ravnotežu okoliša.
– uzgojiti domaće životinja, njegovati ih te upoznati načine proizvodnje mesa, mlijeka, jaja
– hortikulturno urediti gospodarstvo ukrasnim drvećem, grmljem, cvijećem i travnjacima te održavati uređene površine
– koristiti različite načine u pripremanju i posluživanju hrane njegujući tradicionalnu kuhinju i običaje
– kako najatraktivnije urediti i održavati interijer i okoliš ugostiteljskog objekta i cijelog gospodarstva
– osmisliti zanimljive sadržaje rekreacije i organiziranja slobodnog vremena u prirodi
– sve o povijesti i tradiciji ruralnog prostora, narodne nošnje, rukotvorine, narodne običaje i pjesme
– najbolje prezentirati i promicati različite ponude i sadržaje
Mogućnost zapošljavanja:
– možeš se zaposliti na manjim ugostiteljskim objektima koji imaju ugostiteljsko i poljoprivredno gospodarstvo i bave se proizvodnjom hrane
– tvoja znanja koristit će u poduzećima koja se bave raznim vidovima turizma, primjerice vinskim, rekreacijskim, sportskim, vjerskim…
– nakon završetka ovog programa možeš upisati Agronomski ili neki drugi fakultet
Završni ispit sadrži:
– pristupanje ispitima Državne mature-ako želiš nastaviti školovanje
– izradu i obranu završnog rada
Nastavni predmet | Razredi | |||
Broj sati nastave tjedno | ||||
I. | II. | III. | IV. | |
Hrvatski jezik | 3 | 3 | 3 | 3 |
Strani jezik | 2 | 2 | 2 | 2 |
Povijest | 2 | 2 | – | – |
Tjelesna i zdravstvena kultura | 2 | 2 | 2 | 2 |
Politika i gospodarstvo | – | – | – | 2 |
Vjeronauk ili etika | 1 | 1 | 1 | 1 |
Matematika | 2 | 2 | 2 | 2 |
Fizika | 2 | – | – | – |
Kemija | 2 | 2 | – | – |
Računalstvo | – | 2 | 2 | – |
Turistička geografija Hrvatske | 2 | – | – | – |
Čovjek, zdravlje i ekologija | 2 | 2 | – | – |
Prehrana i poznavanje robe | – | 1+1 | – | – |
Kuharstvo | – | – | 1+1 | 1+2 |
Ugostiteljsko posluživanje | – | – | – | 1+1 |
Turizam i marketing | – | – | – | 1+1 |
Biljinogojstvo | 1+1 | 1+1 | 2+1 | – |
Stočarstvo | 1+1 | 1 | 1+1 | – |
Ekološka poljoprivreda | – | – | 1+1 | – |
Hortikulturno uređenje gospodarstva | – | – | – | 1+1 |
Izborni i fakultativni predmeti: ribogojstvo, konjogojstvo, pčelarstvo, uzgoj južnih kultura, ratarstvo, kunićarstvo, ljekovito bilje, prerada mlijeka, lovstvo, vinarstvo, gljivarstvo, etnologija, knjigovodstvo, ovčarstvo, prerada i čuvanje poljoprivrednih proizvoda, tržište, kozarstvo, izrada autohtonog suvenira… | 1+1 | 1+1 | 1+1 | 1+1 |
Praktična nastava | 4+3 | 4+3 | 4+4 | 3+4 |
Stručna praksa | 105 | 105 | 105 | 96 |
Oduševljavaju li te sočni plodovi voćaka i želiš znati nešto više o njihovom uzgoju, sve ćeš saznati upišeš li ovaj program. Upoznat ćeš i tajne uzgoja vinove loze i pravljenja kvalitetnog vina te njegovog ocjenjivanja. Putovat ćeš na domaće i inozemne sajmove i izložbe, posjećivati vinske podrume naše i drugih zemalja. Ovaj program odgovarat će onima koji vole biti u dodiru s prirodom te praktičan rad. Program se izvodi u školskom voćnjaku i vinogradu, te vinarijama i podrumima na području Iloka. Školovanje u ovom programu traje tri godine te završava polaganjem završnog ispita nakon koje stječeš zvanje voćara-vinogradara-vinara.
Kao voćar – vinogradar – vinar ćeš znati:
– stvoriti uvjete za uspješan uzgoj voćaka i vinove loze
– pravilno pripremiti tlo i obavljati različite radove vezane uz podizanje voćnjaka i vinograda
– saditi, njegovati i zaštititi voćnjak i vinograd
– prepoznati sortiment i najvažnije sorte voćaka i vinove loze
– pravilno i u pravo vrijeme ubrati slatke plodove
– sve o preradi grožđa, proizvodnji vina i drugih proizvoda od grožđa
– koristiti razne poljoprivredne strojeve u voćarstvu i vinogradarstvu kao i razne druge strojeve i opremu u procesu prerade grožđa i proizvodnje vina
Mogućnost zapošljavanja:
– u vinarijama, vinskim podrumima
– voćnim i loznim rasadnicima te proizvodnim voćnjacima i vinogradima
– hladnjačama za voće
– u tvrtkama koje se bave trgovinom voćnih plodova, vina te voćnog i loznog sadnog materijala
– usvojena znanja možeš koristiti i na obiteljskom gospodarstvu
– možeš nastaviti školovanje u obrazovanju odraslih za četverogodišnja zanimanja
Završni ispit sadrži:
– izradu praktičnog rada
Nastavni predmet | Razredi | ||
Broj sati nastave tjedno | |||
I. | II. | III. | |
Hrvatski jezik | 3 | 3 | 3 |
Strani jezik | 2 | 2 | 2 |
Povijest | 2 | – | – |
Tjelesna i zdravstvena kultura | 2 | 2 | 2 |
Politika i gospodarstvo | – | 2 | – |
Vjeronauk ili etika | 1 | 1 | 1 |
Matematika | 1 | 1 | 1 |
Računalstvo | – | – | 1 |
Voćarstvo | 2 | 2 | 2 |
Vinogradarstvo | 2 | 2 | – |
Vinarstvo | – | – | 2 |
Mehanizacija u voćarstvu, vinogradarstvu i vinarstvu | 2 | 2 | – |
Zaštita bilja u voćarstvu i vinogradarstvu | – | – | 2 |
Promet i vožnja | – | 1 | – |
Praktična nastava | 14 | 14 | 14 |
Stručna praksa | 80 | 80 | 35 |